week 2 - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Danielle Hoefnagels - WaarBenJij.nu week 2 - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Danielle Hoefnagels - WaarBenJij.nu

week 2

Blijf op de hoogte en volg Danielle

05 September 2014 | Bonaire, Bonaire

Zaterdag was weer een dag zoals alitjd, lekker werken bij de Donkey Sanctuary.

Toen we zondag bij de Donkey Sanctuary aankwamen om te gaan werken, zagen we dat er een veulen was geboren. we hebben toen snel eerst de dieren eten gegeven en daarna hebben we met 4 man de moeder en de veulen naar de moederweide proberen te lokken. na een hoop getrobbel, was het eindelijk gelukt. Moeder en veulen maken het goed ;)
Zondag avond na het werken besloten Jessey en ik om een keer richting de stad te gaan om daar lekker te gaan eten. uiteindelijk zag ik een ribsfactory en ik wou daar natuurlijk meteen heen. Man wat hadden ze daar lekkere spareribs mmmm. Daar gaan we zeker nog vaker heen. Nadat we heerlijk hadden gegeten met een mooi uitzicht op de zee besloten we weer om richting huis te fietsen, maar eerst hebben we nog even een toetje gegeten bij de beste ijssalon in Bonaire, Gio's.

Maandag was weer een leuke normale werkdag.

Dinsdag daar in tegen was een super interessante leuke werkdag die totaal anders verliep als normaal. 's ochtends gingen er een paar mensen proberen om ezels te vangen die nog op straat leven. Toen ze terug kwamen bleek het dat ze een hengst hadden gevangen, deze moest gecastreerd worden en ik mocht bij de castratie meekijken. Dit was natuurlijk super interesant en leuk om mee te maken. Daarna moest ik samen met een andere stagaire wachten tot de hengst weer bijkwam en dan moesten wij ervoor zorgen dat de hengst niet meteen weer neerviel. Dit was ook erg leuk om een keer van dicht bij mee te maken.
Nadat de castratie voorbij was ging ik weer verder met de normale bezigheden op de donkey sanctuary zoals bezoekers verwelkomen, poetsen, ezels borstelen, voeren etc.
Het was die dag de bedoeling dat ik ingeleerd zou worden voor de winkel, maar er kwam ineens een telefoontje dat iemand een hoogzwangere merrie was gezien op straat. Dus moest ik samen met Jessey en 2 andere op pad om die merrie proberen te vangen, omdat de andere nog niet terug waren van het zakken voer klaarmaken in het park. Ik vond het natuurlijk niet erg om ineens mee te mogen. In de auto begon ik toch wel beetje nerveus en zenuwachtig te worden. ik hoopte zo dat het ons ging lukken om deze hoogzwangere merrie te vangen. En JA hoor het lukte ons! Deze hoogzwangere merrie zal ongeveer 200 kilo hebben gewogen en dit betekent dus dat ze ongeveer een trekkracht hebben van 400 kilo. en het is ons met vier man gelukt om de merrie veilig in de trailer te krijgen. ze zeggen wel eens ''je kent je eigen krachten niet'' en dit bleek ook zo te zijn. de hoogzwangere merrie loopt nu veilig in de zorgweide van de Donkey Sanctuary los, waar ze binnenkort veilig kan bevallen van haar veulen.
Nadat de hengst de hele middag heeft kunnen bijkomen van de verdoving hebben wij hem 's avonds weer losgelaten waar ze hem hadden gevangen. De hengsten die gecastreerd zijn en een oormerk hebben gekregen worden namelijk weer terug gebracht naar waar ze gevangen werden, dit omdat de hengsten uit kunnen breken in het park.
Het was dus een hele andere dag als normaal, maar wel een super leuke interessante werkdag. ik ben blij dat ik dit heb mogen meemaken, wat een ervaring!

Woensdag was weer een normale werkdag, maar wel een druk dagje. Deze dag waren er veel bezoekers 's ochtends waardoor we pas later middagpauze hadden, maar dat vond ik niet erg. Ik vind het zelf leuk om de mensen te vertellen over de donkey sanctuary en over de ezels te vertellen, de bezoekers zijn ook allemaal super enthousiast en worden allemaal blij van de ezels ;)

Donderdag had ik lekker een dagje vrij samen met Jessey, maar Jessey ging de hele dag duiken. Dit ga ik niet doen i.v.m. mijn oren. Wel ben ik 's ochtends met Jessey meegefietst naar de duikschool, omdat ik een snorkel setje moest hebben, zodat ik kon gaan snorkelen. Daarna ging ik lekker weer in me eentje terug fietsen richting huis. Maar ergens had ik een afslag gemist of ben ik de verkeerde kant op gefietst, wat natuurlijk dom is :P waardoor ik i.p.v. kwartiertje fietsen er nu ruim 2 uur over heb gedaan om thuis te komen. Gelukkig had ik 2 flesjes water bij me. en stiekem vond ik het niet erg om lekker eer stukje te fietsen over Bonaire, zo heb ik veel mooie plekken gezien van Bonaire en kwam ik onderweg nog mooie flamingo's tegen. Nadat ik de weg weer wist ben ik naar het strand gefietst. Hier heb ik even lekker een boekje gelezen en ben ik even gaan snorkelen. Dit was natuurlijk erg mooi en rustgevend. Daarna ben ik weer naar huis gefietst (en dit keer goed) om de bedden te verschonen, de was te doen en eten klaar te maken. 's avonds heb ik samen met Jessey nog even een filmpje gekeken, voordat ik ging slapen.

Vandaag (Vrijdag) ben ik weer een lekker dagje vrij. Maar helaas moet het huis ook af en toe gepoetst worden en dit mag ik dus vandaag gaan doen :( Ook moeten er weer boodschappen gedaan worden, hopelijk verdwaal ik nu niet :P

  • 05 September 2014 - 15:20

    Nicole:

    Heeee Danielle!!

    Wat leuk om zo je stage op Bonaire te kunnen volgen!
    Zo te lezen heb je het ook echt naar je zin daar!
    Ook super grappig dat je ook weer verkeerd moest fietsen hahaha
    Heel veel plezier nog daar! Geniet ervan!!

    Liefs, Nicole

  • 05 September 2014 - 15:46

    Wendy:

    He zusje,

    Leuk om te lezen dat je je eigen daar wel weet te vermaken, en ook weet te redden ;)
    Je zult je wel thuis voelen tussen de ezels whahahaha ;)
    Verkeerd fietsen....je bent zeker al een stuk blonder door de zon...:p
    Wel hard werken zo te horen maar dat kun jij wel. En tjaa, huisje poetsen, boodschappen doen...
    mama verwend jullie gewoon te veel. Nu weet je dat dat ook nog best een klus is! ;)
    Maar geniet van de ezels en Bonaire. Ik lees je avonturen wel weer hier! tussendoor blijf ik gewoon foto's van je petekindje sturen, anders herken je haar straks niet meer.

    Veel liefs Wendy en Berry, kusje van Lana en een pootje van Luca :D

  • 05 September 2014 - 17:09

    Ans:

    Hoi Danielle.
    Ik heb net weer genoten van je mooie verslag.
    Volgens mij heb je ook weer veel geleerd en gezien.
    Het zal een hele ervaring zijn ,
    Geniet er maar lekker van werk ze nog en de groetjes van ons allemaal
    Xxx mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Actief sinds 20 Aug. 2014
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 6413

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 11 November 2014

Bonaire

Landen bezocht: