Week 5 - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Danielle Hoefnagels - WaarBenJij.nu Week 5 - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Danielle Hoefnagels - WaarBenJij.nu

Week 5

Blijf op de hoogte en volg Danielle

26 September 2014 | Bonaire, Bonaire

Zaterdag was ik nog een halve dag vrij en moest ik dus pas om 12 uur beginnen. Dit werkdagje ging dan ook snel voorbij.

Zondag hebben we de merrie met de opgezwollen poot weer terug gezet van de zorgweide naar het grote park. Dit hebben we gedaan omdat we merkte dat deze merrie heel graag bij zijn maatjes weer in het grote park wou zijn. Haar poot hebben we een paar dagen lang behandeld dus dit zou nu vanzelf over moeten gaan.
Met de merrie die de abortus had gehad ging het helemaal niet goed mee. Ze bleef elke keer op de grond liggen en wou niet meer op staan. Met 3 man hebben we haar met moeite overeind gekregen. We hebben geprobeerd haar te laten eten maar ook dit wou ze niet. Er kwam ook allemaal pus uit haar vagina. Dus een andere stagiaire dacht dat ze misschien baarmoederontsteking had. De dokter is nog een keer langs gekomen en heeft haar een vitamineshot gegeven. De merrie had ook een beetje koorts.
Toen ik vrij was heeft Marina een melding binnen gekregen dat er een veulen bij iemand in de tuin stond zonder moeder. Deze zijn ze dus meteen op gaan halen. De veulen was pas een paar dagen oud. Ik heb dus vandaag de hele dag ''moeder'' mogen spelen over het veulen. Ik moest haar om de 2,5 uur de fles geven en een stukje met haar wandelen zodat ze ook de beweging krijgt ;) Dit was natuurlijk erg leuk om te doen.

Maandag ben ik de hele dag bezig geweest om de merrie te verzorgen die de abortus heeft gehad. Het ging weer een stuk slechter met haar en marina was bang dat als het zo doorging we haar toch maar zouden moesten laten inslapen. De dokter is die dag nog langs geweest en we hadden besloten om haar nog 1 dag de kans te geven, want de koorts was nu al weg en ze was niet uitgedroogd. Toch had de dokter haar via een slang voor de zekerheid wat water en voedsel gegeven. 's middags rond een uur of half 4 is de merrie uit zichzelf overleden. Ik denk dat ze het zelf niet meer zag zitten en niet meer wou vechten tegen de pijn die ze had. Ik heb haar toen samen met Genaro uit de moederweide gesleept, zodat bezoekers haar niet zo zagen liggen. De volgende dag hebben ze haar naar de storthoop gebracht. Hier in Bonaire kan je namelijk niets begraven. De grond is te hard en er liggen overal stenen, zelfs mensen worden hier niet onder de grond begraven, je ziet dat alle kisten boven de grond liggen.

Dinsdag was een hectische en drukke dag. Veel bezoekers gehad, maar dit is natuurlijk alleen maar goed want dan hebben wij weer geld om voedsel te kopen voor de lieve ezeltjes. Maar ondanks de vele bezoekers moeten de gewone werktaken ook uitgevoerd worden, dus het was nog harder werken dan normaal. Vandaag hadden we ook 2 merries uit de zorgweide apart gezet. Dit omdat Marina zag dat ze allebei niet aten. 's middags kwam de dokter om de merries te onderzoeken. Hier mocht ik ook weer bij zijn. Ik moest de merrie in me eentje tegen houden, zodat de dokter de temperatuur kon meten. Maar die ezels zijn nog verdomd sterk ik werd helemaal tegen het hek aan geduwd door de merrie. Maar uiteindelijk door mijn been om een ijzeren paal te wikkelen kon ik de merrie gelukkig wel tegenhouden met veel moeite. De merries hadden allebei geen koorts en voor de rest was ook alles in orde. Ze hebben allebei een vitamineshot gekregen van de dokter.
's avonds toen Jessey, Mieke en ik op de bank een filmpje zaten te kijken zagen we ineens drie vleermuizen door ons huis vliegen. We schrokken ons natuurlijk helemaal kapot, en vroegen ons af waarom ze bij ons huisje naar binnen vlogen. Maar de vleermuizen eten muggen en er zitten hier helaas heel veel muggen in ons huisje vandaar dat ze even bij ons op bezoek kwamen. Maar we hebben toch maar de deur dicht gedaan daarna :P

Woensdag heb ik de twee merries die apart staan gecontroleerd of er iets veranderd was. Maar er was niets veranderd, wel hebben ze gelukkig wat wortels en brood gegeten dus dat is een goed teken. Verder ontdekte ik dat 1 merrie een bultje had in zijn hals. Maar dit bleek van de injectiespuit te zijn. Dus dit moest ik even weg masseren bij de merrie. Verder zijn we vandaag ook begonnen met stenen rapen in de zorgweide. Heel de zorgweide liggen vol met stenen waardoor wij er moeilijk door heen kunnen lopen. Deze stenen moeten wij dus op 1 grote hoop gooien, zodat ze die later met de heftruck er uit kunnen halen. Maar dit is nog een hele klus om te doen, we zijn nog lang niet klaar hiermee! Ook is er vandaag een nieuw meisje (Jessica) bij gekomen die ons mee komt helpen op de Donkey Sanctuary.

Donderdag was ik lekker een dagje vrij samen met Jesesy. We zijn 's ochtends rond half 11 naar Sorobon gefietst waar we de hele dag lekker hebben gesnorkeld en aan het strand hebben gelezen. Toen ik thuis kwam en ging douche schrok ik hoe erg ik verbrand was. Heb de hele nacht niet goed kunnen slapen omdat het zo'n pijn deed. Hopelijk wordt het snel minder pijnlijk.

Vandaag ben ik ook nog lekker een dagje vrij, maar dat wordt dus de hele dag binnen zitten. Want zodra ik in de zon kom doet me huid alleen nog maar meer pijn. Vandaag ga ik dus maar het huis poetsen, wassen, koken en beetje lezen, filmpje kijken en natuurlijk expeditie Robinson weer terugkijken :P Hopelijk kan ik vannacht wel beter slapen, want morgen moet er gewoon weer hard gewerkt worden.

  • 02 Oktober 2014 - 17:00

    Mieke Cranenbroek:

    Wauw Daaan!
    Wat ontzettend leuk om je verhalen te lezen! Maar volgens mij moet je wel hard werken! Wat een lieve ezeltjes zeg! Neemt dr maar een mee naar hier!

    Nog veel plezier daar, werk ze en zorg dat je geen zonnesteek krijgt ;) !

    Kusjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Actief sinds 20 Aug. 2014
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 6407

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 11 November 2014

Bonaire

Landen bezocht: