Week 9 - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Danielle Hoefnagels - WaarBenJij.nu Week 9 - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Danielle Hoefnagels - WaarBenJij.nu

Week 9

Blijf op de hoogte en volg Danielle

24 Oktober 2014 | Bonaire, Bonaire

Zaterdag hebben we een paar moeders met hun veulen verzet van de moederweide naar de zorgweide. De moeder met het allerkleinste veulen (van woensdag) staat apart op stal, zodat ze samen een betere band kunnen krijgen. Wel hebben we deze 's middags even verplaatst naar de moederweide, zodat ze allebei wat meer beweging kregen. Daarna hebben we ze weer terug gezet in de stal. Verder was het vandaag een lekker rustig dagje.

Zondag was ook weer een rustig dagje waarbij niets bijzonders is gebeurt. 's middags had Marina lekkere mie voor ons klaar gemaakt, met een heerlijke salade.

Maandag was een hectische, drukke en vooral zware werkdag. 's ochtends vonden we 2 zieken merries in de zorgweide die we meteen verplaatst hebben naar de moederweide, zodat we ze beter in de gaten kunnen houden en kunnen verzorgen. Deze 2 merries waren allebei samen pas binnengebracht in onze opvang. We hebben meteen de dokter gebeld. Ook was er een hengstje geboren die we ook verplaatst hebben naar de moederweide, samen met de moeder natuurlijk. Helaas is 1 van de zieke merries overleden. Ze was drachtig maar zelf nog veel te jong om eigenlijk drachtig te zijn. Verder had ze een flinke onder temperatuur en een ruis over het hart.

Dinsdag hebben we de hele dag de andere zieke merrie verzorgd. De dokter is weer langs gekomen, om te kijken of alles goed ging met de merrie. Deze merrie is ook drachtig en heeft ook een onder temperatuur. De dokter heeft haar een vitamineshot gegeven, in de hoop dat ze zo weer wat opknapt. Verder heb ik vandaag weer in de winkel gestaan om toeristen te verwelkomen.

Woensdagochtend toen ik aan kwam op het werk en ging kijken bij de zieke merrie, zag het er niet goed uit. Ze lag te huilen. Als ezels gaan huilen betekent dit meestal dat ze dood gaan. Even later is de ezel dus helaas ook overleden. Vandaag was ook een zwaar werkdagje. We waren maar met zijn 3e om alle werkzaamheden uit te voeren en om de winkel in de gaten te houden. Uiteindelijk hebben we wel alles op tijd afgekregen. Na het werk heb ik samen met Jessey mijn band weer geplakt, die was weer lek :(. Daarna ging Jessey's ketting eraf. Dus het zat niet mee met onze fietsten, maar gelukkig doen ze het nu weer prima! (voor hoelang het duurt).

Donderdag zijn Jessey en ik vroeg vertrokken, omdat we een auto hadden gehuurd voor vandaag. We zijn eerst langs heel de zuidkust gereden van Bonaire, waarbij we langs de zoutbergen kwamen, vuurtoren en de slavenhuisjes. Dit was erg mooi en interessant om te zien. Verder zijn we ook bij Pink Beach gestopt en hebben daar even lekker gesnorkeld. Daarna zijn we verder gereden en zijn we flink boodschappen gaan doen, want nu konden we alles met de auto meenemen in plaats van dat we alles op de fiets moesten mee slepen. Nadat we de boodschappen in ons huisje afgezet hadden zijn we weer verder gereden. Bij donkey beach hebben we even een stop gemaakt om een lekker hamburger te eten bij de Blue Cactus. Daarna zijn we weer verder gereden naar het Noorden. Hier zijn we bij 1000's steps (1 van Bonaire mooiste duikplekken) gaan snorkelen. Daarna zijn we langs het Gotomeer gereden, waar normaal heel veel flamingo's te zien zijn maar nu zagen we er helaas maar een paar. Ook zijn we bij grotten geweest waar je echte Indian inscriptions kon bekijken. Nadat we de Noord route helemaal hadden gehad zijn we verder gereden naar Kralendijk, waar we bij Gio's een lekker ijsje hebben gegeten en daarna even op een terrasje zijn gaan zitten. We hebben onze middag afgesloten op Donkey Beach waar we even lekker op een bankje hebben zitten genieten van de zee. Het was een mooi, relax en gezellig dagje.

Vandaag ga ik niet weg maar blijf ik lekker in het huisje om de laatste dingetjes voor me stageopdrachten af te maken. Verder moet er natuurlijk ook gewoon gewassen en schoongemaakt worden. Vanavond ga ik wel richting voren om daar lekker onder de Palapa te gaan BBQ'en met de anderen.