Week 6 - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Danielle Hoefnagels - WaarBenJij.nu Week 6 - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Danielle Hoefnagels - WaarBenJij.nu

Week 6

Blijf op de hoogte en volg Danielle

03 Oktober 2014 | Bonaire, Bonaire

Wat een drukke hectische dag was zaterdag toch. Veel bezoekers gehad, maar dit is alleen maar goed voor de ezeltjes want doordat Donkey Sanctuary een non-profit organisatie is zijn we geheel afhankelijk van bezoekers, sponsors, adopties en donaties. Maar doordat er zoveel bezoekers waren kwamen we een beetje achter met de werkzaamheden die elke dag gedaan moeten worden, zoals het voer klaar zetten in het grote park voor de volgende dag. Dit doen we normaal rond 1 uur maar door de vele bezoekers konden we hier pas om 4 uur aan beginnen. Gelukkig kregen we extra hulp van vrienden van Marina waardoor we om 5 uur toch klaar waren met alles. 's middags had Marina een bak foto's van ezels tevoorschijn gehaald. Hier zaten echt heftige foto's tussen, zoals ezels die gestenigd waren, mishandeld of ziek waren door tetanus. Het was echt schokkend en heftig om de foto's te zien.
Toen ik vrijdags vrij was zijn Ivo, Jessica en Genaro ook op pad gegaan omdat ze een melding kregen dat er een ezel bij een waterput lag die niet meer op kon staan. De merrie had tetanus en hebben ze dus laten inslapen, want als een ezel eenmaal tetanus(ziekte) heeft kan deze helaas niet meer worden geholpen.

Zondag was tegenover zaterdag een rustig dagje. 's ochtends hebben we een merrie in de zorgweide behandeld die wat slecht liep. We hebben haar hoeven uitgekrabd en wat jodium in de hoef gespoten. 's middags tijdens onze pauze hadden we een lekkere ijstaart van Gio's gegeten, die Marina had gekocht voor ons. Verder hebben we mijn stageopdrachten besproken op stage. Ja, dit hoort er ook allemaal bij. Na een dag hard werken moet ik ook nog aan me opdrachten werken.

Maandag heb ik samen met Ivo een ezel gewassen met speciale shampoo. Dit moesten we doen omdat deze ezel veel last van vliegen had. Ik vond het wel leuk om een keer een ezel te wassen, was weer eens een andere bezigheid.

Dinsdag was ook een heftig dagje voor me. Marina kreeg een melding dat er een ezel op de Landfill (storthoop) in Rincon was gezien, die ook niet meer op kon staan. Ik mocht samen met Genaro en Farid mee om te gaan kijken. Eenmaal aangekomen bij de Landfill in Rincon zagen we de ezel liggen langs het pad. Hij lag onder aan een bult zand, met de poten schuin omhoog. Het leek alsof de ezel van de bult zand was afgevallen, maar dit was niet het geval. Het was heel heftig om dit zo van dicht bij in het echt te zien. Genaro zei meteen dat het Tetanus was en dat de ezel er waarschijnlijk al een paar dagen zo had gelegen. Samen met Genaro en Farid heb ik de ezel in de trailer gelegd. We reden naar de dierenarts om haar in te laten slapen, zodat ze geen pijn meer hoeft te leiden. Eenmaal aangekomen bij de dierenarts bleek dat de ezel onderweg uit zichzelf al dood was gegaan. Jammer dat de mensen niet eerder hadden gebeld dat de ezel daar lag, want er komen dagelijks mensen op de Landfill. Het had de ezel een hoop leed bespaard. We hebben de ezel toen naar de Landfill in Kralendijk gebracht, waar alle dode ezels (dieren) naar toe worden gebracht. Want ik zag toen we de ezel uit de trailer haalde om haar daar neer te leggen verderop 1 dode geit liggen, 4 dode katten en 3 grote pittbulls. Eenmaal terug op de Donkey Sanctuary gingen we snel middagpauze houden want het was ondertussen al 1 uur.
's middags mocht ik gaan voeren in het grote park. Normaal ben ik altijd degene die moet rijden, maar dit keer gingen Rob en Marijke (vrienden van Marina) meevoeren waardoor ik een keer achterop de truck mocht. Dit was wel weer eens leuk om het vanaf de andere kant te zien hoe blij de ezels zijn als we aankomen met de truck vol voedsel voor hun.
Eenmaal thuis heb ik snel wat eten klaargemaakt, omdat ik daarna me koffer moest in gaan pakken. Want het huis waarin we woonden stond te koop en het is nu verkocht dus wij moesten eruit.

Woensdag de dag dat we precies op de helft zijn van onze stage en de dag dat we zijn verhuisd, alsof het zo moest zijn haha. 6 weken lang in grote luxe huis met zwembad geleefd en nu nog 6 weken in het Parkhuisje te gaan. We zijn verhuisd naar het huisje in het Park van de Donkey Sanctuary. We wonen nu dus voort tussen de ezels. Het is natuurlijk niet zo'n groot en luxe huis als waar we eerst in woonden en we hebben geen zwembad meer, maar het is wel een gezellig huisje. Ik heb nu wel een groter bed, wat natuurlijk heerlijk is. We hebben Keessie de hond nu niet meer als extra gezelschap maar we hebben nu 3 katten, waarvan 1 (Miesje) altijd binnenkomt in het huisje. Miesje slaapt 's nachts ook binnen in het huisje, meestal ligt ze dan naast me op mijn bed of bij me voeten. Ik slaap dus niet meer eenzaam alleen (Sorry Koen :P)
Woensdagavond zijn we ook weer lekker met de hele groep hamburgers gaan eten bij Harbor Village, Bistro de Paris. Het was weer heerlijk en super gezellig. Daarna hebben Rob en Marijke ons nog getrakteerd op een lekker ijsje bij Gio's de beste ijssalon van Bonaire.

Donderdag was ik weer een heerlijk dagje vrij samen met Jessey. 's ochtends ben ik eerst me koffer weer uit gaan pakken om al me spulletjes een plekje te geven in het huisje. Daarna zijn we samen richting Kralendijk gefietst, waar ik even nieuwe slippers heb gekocht omdat mijn oude slippers de hele tijd los schoten, wat natuurlijk niet handig en gruwelijk irritant is. Toen hebben we een lekkere milkshake gehaald bij Gio's en zijn we door gefietst naar Divi Hotel. Bij Divi Hotel hebben we de hele dag aan het strand gelegen, gegeten, cocktails gedronken en gesnorkeld. Tot nu toe vind ik dit het mooiste snorkelplekje, ik zag hier namelijk tijdens het snorkelen een zeeschildpad. Dit was erg mooi en bijzonder om zo van dicht bij te zien. Aan einde van dag zijn we weer even langs Gio's gefietst om daar weer ijsje te eten. Ja, alweer. (3 keer binnen 24 uur :P) Maar als je er eenmaal bent geweest, zou je snappen waarom.

Vandaag ben ik ook nog een dagje vrij. Vandaag blijf ik de hele dag in het huisje onder gezelschap van Miesje en de ezels. Dadelijk even de was doen, huis wat poetsen en aan me stageopdrachten werken. Verder lekker uitrusten zodat ik de rest van de week er weer tegen aan kan!

  • 03 Oktober 2014 - 15:48

    Kelsey:

    Hey Daan!

    Weer een leuk verhaal, lijkt me inderdaad ook een naar gezicht om die dode dieren te zien :(
    Maar voor de rest weer veel ervaringen opgedaan, en de tijd vliegt zo te horen!

    Geniet er nog van!

    Veel liefs Kelsey

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Actief sinds 20 Aug. 2014
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 6423

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 11 November 2014

Bonaire

Landen bezocht: