Eerste week in Bonaire - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Danielle Hoefnagels - WaarBenJij.nu Eerste week in Bonaire - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Danielle Hoefnagels - WaarBenJij.nu

Eerste week in Bonaire

Blijf op de hoogte en volg Danielle

28 Augustus 2014 | Bonaire, Bonaire

Vrijdagochtend was het dan zover, 's ochtends afscheid genomen van mijn lief vriendje en daar gingen we dan op naar Amsterdam. 's middags om 12:25 vlogen wij met KLM richting Aruba waar we een korte stop hadden. Vrijdagavond rond 7 uur 's avonds kwamen Jessey en ik aan op Bonaire na een vlucht van ongeveer 12 uur. (Bonaire is het 6 uur vroeger) Marina en Marleen van de Donkey Sanctuary stonden ons op te wachten. Ze brachten ons naar ons huisje waar we de komende 3 maanden in zullen verblijven samen met 2 andere mensen. Het huis is lekker ruim, met een grote keuken, zwembad en onze eigen badkamer. Hiermee hebben we het zeker getroffen;)

Zaterdag hadden Jessey en ik nog een dagje vrij, zodat we nog de tijd hadden om nog een beetje bij te komen van de reis. Wel werden we 's ochtends om 9 uur opgehaald door Marina om het park waar we stage lopen aan ons te laten zien. De eerste indruk van het park was erg goed. De ezels zijn erg lief ;). Verder kregen we van Marina een mountainbike zodat wij vervoer hebben naar het werk en naar de stad.
's middags zijn Jessey en ik dus op de fiets naar de winkel gegaan om boodschappen te doen. Dit was nog best een eind fietsen en zeker de terug weg met onze zware rugzakken achterop was zwaar. We kwamen helemaal doorweekt thuis van het zweten, pff wat is het hier ontiegelijk warm zeg.
's avonds rond een uur of 5 kwam Marina en Marleen ons weer op halen samen met de andere 2 stagaires die er nu een week zijn. Ze liet ons een paar mooie plekken van Bonaire zien en vertelde wat over Bonaire. Ik wist niet dat Bonaire zo prachtig was. Toen de zon onderging was het helemaal adembenemend mooi. Op de terugweg hebben we met zijn alle lekker gegeten bij de KFC. eenmaal thuis ben ik meteen na bed gegaan, omdat we de volgende dag om half 8 moesten beginnen met werken.

Zondag was onze eerste werkdag op de Donkey Sanctuary. Als eerste begonnen we met voeren in het grote park. Toen we het park in kwamen gereden met de auto kwamen de ezels meteen achter de auto aan, omdat ze wisten dat ze voer kregen. Dit was erg leuk om te zien. Toen Marina de poorten openmaakte van de voederstal rende alle ezels naar binnen. dit was zo leuk en grappig om te zien. Nadat we in het park de ezels gevoerd hadden, gingen we weer terug naar voren om de ezels te voeren die in de zorgweide en moederweide staan. De ezels in de zorgweide zijn de ezels die extra zorg nodig hebben en nog aan moeten sterken voordat ze sterk genoeg zijn om het grote park in te gaan. in de moederweide staan 8 moeders met 8 veulens. Nadat alle ezels gevoerd waren, begonnen we met het schoonmaken van de weides. na het poetsen gingen we de landschildpadden, kippen en leguanen voeren. Verder zijn onze taken fruit en brood in emmers doen om deze 's middags in het park te voeren aan de ezels. Vanaf 10 uur gaat het park open voor bezoekers, wij ontvangen dan ook de bezoekers en leiden ze rond in de zorgweide en moederweide en vertellen hier iets over. Daarna kunnen ze zelf met de auto door het grote park rijden. 's middags moeten we de ezels in de zorgweide en moederweide weer voeren en om 3 uur beginnen we met voeren in het grote park. Dit is erg leuk om te doen en om te zien hoe blij de ezels zijn als je aankomt met hun voedsel. om 5 uur gaat het park dicht en mochten wij naar huis. De eerste werkdag was zeker zwaar, ik had al meteen 2 blaren om me handen van het harken. Maar het was echt super leuk om allemaal te doen. De ezels zijn ook super leuk om naar te kijken, je wordt er gewoon zelf helemaal blij van als je tussen ze staat. Ze houden van aandacht en knuffelen ;)
Dan kom je thuis en moet je eten gaan koken, dus kan je weer aan het werk. Ik heb toen een grote pan groentesoep gemaakt waar wij 3 dagen van hebben gegeten, dus het was ook zeker lekker;)

Maandag weer hard gewerkt waarbij ik weer paar blaren bij had gekregen op me hakken :(.

Dinsdagavond heb ik toch maar besloten om een keer afscheid te nemen van mijn festival bandjes. Je zag gewoon precies waar ze hadden gezeten, dus nu kan het hier mooi bijkleuren op Bonaire want het ziet er niet uit :P

Woensdag was Jessey vrij maar moest ik wel de hele dag werken samen met de andere 2 stagaires. Dit was ook erg leuk met hun en zo leer je ze allemaal steeds een beetje beter kennen. 's avonds zijn wij met een groepje mensen van Donkey Sanctuary gaan uiteten in de stad. Dit omdat Marleen, een vrijwilliger donderdag weer richting Nederland vliegt. We hadden heerlijke hamburgers gegeten met daarna nog een lekker ijsje ;)

Vandaag (Donderdag) is mijn vrije dag samen met Jessey. We hadden plannen om naar Kralendijk (de stad) te gaan fietsen om daar een beetje rond te gaan snuffelen wat er allemaal te doen is en om daarna lekker aan strand te gaan liggen om bij te komen. Helaas gingen deze plannen niet door, omdat Jesseys band leeg was. Dus nu op onze vrije dag moeten we gaan uitzoeken hoe we een band moeten gaan plakken, zonder dat wij überhaupt een pomp hebben :P. Dus zelfs hier loopt niet altijd alles zoals je plant.

Morgen moet Jessey weer werken en ben ik een dagje vrij. Zo werken we allebei 5 dagen in de week en zijn we allebei 2 dagen vrij. 1 keer zijn we samen vrij en 1 keer apart.

  • 28 Augustus 2014 - 20:40

    Rob Waals:

    Klinkt als een prachtige stage, en de foto's zeggen ook genoeg! Heb het fijn daar, ik wacht vol spanning op een volgend verslag;).

  • 28 Augustus 2014 - 21:14

    Iris Bergman:

    Super leuk danielle! Geniet ervan daar, voor je het weet is het alweer voorbij! X

  • 28 Augustus 2014 - 22:00

    Sharon:

    Veel plezier Daan! Ziet er leuk uit!

  • 29 Augustus 2014 - 20:04

    Marjolein:

    Als ik dat zo bekijk, moet ik daar ook maar eens stage gaan lopen :-)

  • 30 Augustus 2014 - 11:52

    Sylvia:

    Als regelmatig bezoeker van Bonaire en het ezelcentrum vind ik het leuk je te volgen. Succes daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Actief sinds 20 Aug. 2014
Verslag gelezen: 432
Totaal aantal bezoekers 6431

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 11 November 2014

Bonaire

Landen bezocht: